Direkt zum Hauptbereich

What makes a Porsche 991 GT2 RS so special?

This is the widowmakers latest version - the 2018 Porsche GT2 RS. It ist available only in RS configuration, if it is really available! We drove the Weissach Edition as you might recognize easily having a closer look at all those wonderful carbon fibre body parts.


Red stitches, dials an the Weissach RS logo look great with dark grey Alcantara/leather interior.

Weissach RS package

The engine uses bigger turbochargers than the 911 Turbo’s, new pistons for a lower compression ratio, and new charge air intercoolers that are cooled by a water spray system fed from a five-litre tank located in the bottom of the car’s luggage compartment and allow the engine to maintain its peak output of 700 bhp even at high temperatures and under demanding load conditions.

The water spray reservoir i located inside the front trunk. Distilled water is used to be sprayed on the intercoolers to control the combustion chamber temperatures under full load.

This is the lift side exhaust outlet with flap. When the car ist driven hard and the flap is open you might see the catalytic converter glowing dark red, crazy!


What a crazy idea to conduct the air flow through a NACA inlet in the front hood to the front wheels to cool the front brake rotors. German engineering at it's best!


Weight-saving measures include a titanium exhaust (7kg lighter than a 911 Turbo’s); forged magnesium alloy wheels; a bonnet, anti-roll bars, front wings and engine cover made of carbonfibre-reinforced plastic; polyurethane bumpers; and back and rear side window glazing in lightweight Gorilla Glass.



We went to the wonderful Baden region near the river Rhine and the city of Baden-Baden. Here you'll find some nice villages like NEUWEIER, where is our restaurant for today. Armin Röttele's Restaurant & Residenz offers a variety of fresh dishes accompanied with regional wine from the "Schlosskeller".
  






Nearby is Yburg castle. It's worth to walk across the wineyards on top of the hill to visit the ruin and the 120 steps high Yburg tower. And of course the Biergarden in swiss "Heidi-"style is worth to relax there.






Technical Specs:

Max. Power:                                        515 kW or 700 hp @ 7,000 rpm
Displacement:                                     3,800 cm3
Acceleration 0 ... 100 km/h:                2.8 s
Top Speed:                                         340 km/h
Fuel consumption combined:             11.8 l/100 km
CO2 emissions combined:                 269 g/km

Weissach Paket - GT2 RS

Carbon fibre anti roll bar
(C) Porsche AG Press Database 2018


The result is a sensationally fast car, one that’s also far sharper, more drivable and controllable than it has any right to be. It doesn’t feel electronically managed either, not for a second, but wonderfully mechanical.

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Meran und Schenna: Entdecke die Schönheit Südtirols

Willkommen in der zauberhaften Region Südtirol, wo sich die charmante Stadt Meran und ihr malerischer Ortsteil Schenna befinden. Umgeben von majestätischen Bergen, üppigen Tälern und historischen Stätten bieten Meran und Schenna eine Vielzahl von Sehenswürdigkeiten, die Besucher jeden Alters begeistern werden. In diesem Blog-Beitrag werden wir die schönsten und wichtigsten Sehenswürdigkeiten in Meran Ortsteil Schenna und seiner Umgebung erkunden. 1. Schloss Schenna Beginnen wir mit dem beeindruckenden Schloss Schenna, das hoch über dem Ort thront. Das imposante Schloss beherbergt eine reiche Geschichte und bietet einen atemberaubenden Blick über das Meraner Tal und die umliegenden Berge. Spazieren Sie durch die historischen Gemäuer, erkunden Sie die prächtigen Innenräume und genießen Sie die malerische Atmosphäre. Das Schloss Schenna ist ein Symbol für die reiche Vergangenheit dieser Region und eine der Top-Sehenswürdigkeiten, die man nicht verpassen sollte. 2. Tappeinerweg Der Tappein

Gesamtfahrzeugpraktikum Uni Dresden - Förderung der Fahrdynamik Studenten

Was macht denn dieses Thema hier im Blog? Ich sage Euch, wir tun was für die Ausbildung der zukünftigen Fahrdynamik-Kings und Drift-Queens... Ende Juni 2018 fand das jährliche Gesamtfahrzeugpraktikum der TU Dresden auf dem DEKRA-Testgelände in Klettwitz an Lausitzring statt. Wie man sieht wurden sieben hochkarätige Sportwagen und Sportlimousinen von Porsche zur Verfügung gestellt worden, um das Fahrverhalten am Grenzbereich auf der bewässerten Fahrdynamikfläche bewertbar und erfahrbar zu machen. Danke an das tolle Team von der Fakultät Verkehrswissenschaften und an die Porsche Instruktoren aus Weissach bei Stuttgart. Durch ihren vorbildlichen Einsatz konnte den Studierenden gezeigt werden, wie die Grundlagen der Fahrphysik in der Praxis erfahren werden können - ein ganz besonderes Erlebnis für alle Beteiligten! Die Ästhetik der Bilder spricht für sich - enjoy!  Drift-Video Wir hoffen, auch 2019 wieder ein Gesamtfahrzeugpraktikum im Rahmen des

Test Ride with Porsche 991 GT3 RS 2018

There’s a danger of being overcome of the new Porsche 911 GT3 RS. For many years the default choice for fans of hardcore road and trackday cars, successive generations of Weissach-Flacht’s most celebrated sportscar have defined the genre and dominated all vehicle dynamics tests. Much to the dismay of rival car makers, Porsche has not sat on its laurels: the evidence being the scant three years between the introduction of the first 991-generation GT3 RS – a car which moved the game on in every respect – and the arrival of this, the second 991-generation GT3 RS. Let's have a look on this lime green monster on some secluded french rural roads between Colmar an nowhere... For Tec(h)ies only: Flat 6, 3.996 ccm 520 HP @ 8.250 1/min 470 Nm @ 6.000 1/min 9.000 1/min max. rpm compression ratio 13.3 : 1 weigth unladen 1.430 kg (DIN) Average consumption of the test weekend: 12.6 l/100 km (98 ROZ) Further details see here . Test route around the Munster Valley