Driver X-perience @ it's best. Erlebnisberichte und Gedanken zum sportlichen Fahrerlebnis.
Dieses Blog durchsuchen
A journey through the history of Porsche: Why agile work isn’t new to us
Agility and customer centricity — these are characteristics that are regarded as essential cornerstones for a successful business model in today’s digitalised world. Technologies are constantly changing, innovation and product cycles are becoming shorter and shorter, while companies have to evolve constantly to survive in the long-term. In order to meet the modern requirements of volatility, uncertainty, complexity and ambiguity, companies must become more agile (i.e. more flexible, dynamic and interconnected). It’s therefore little wonder that the term ‘agile working’ is omnipresent in this context today. What we often overlook, however, is that we at Porsche have been driven by these principles in the past.
I am of course aware that the demands placed on work — and the ways we work — have changed immensely in recent decades. It is all the more important for me to trace our success stories from the past so we can learn from them for the future. So let’s take a look back on the long tradition of ‘New Work’ at Porsche.
A start-up mentality since 1931
The beginning for any new company is difficult. Every founder faces the challenge of producing a minimal viable product (MVP) with very scarce resources. It is only with this prototype that a start-up can show that their concept is viable and works. It’s not only Steve Jobs and Steve Wozniak who knew this when they soldered the first Mac in the garage at 2066 Crist Drive, Los Altos, California.
Willkommen in der zauberhaften Region Südtirol, wo sich die charmante Stadt Meran und ihr malerischer Ortsteil Schenna befinden. Umgeben von majestätischen Bergen, üppigen Tälern und historischen Stätten bieten Meran und Schenna eine Vielzahl von Sehenswürdigkeiten, die Besucher jeden Alters begeistern werden. In diesem Blog-Beitrag werden wir die schönsten und wichtigsten Sehenswürdigkeiten in Meran Ortsteil Schenna und seiner Umgebung erkunden. 1. Schloss Schenna Beginnen wir mit dem beeindruckenden Schloss Schenna, das hoch über dem Ort thront. Das imposante Schloss beherbergt eine reiche Geschichte und bietet einen atemberaubenden Blick über das Meraner Tal und die umliegenden Berge. Spazieren Sie durch die historischen Gemäuer, erkunden Sie die prächtigen Innenräume und genießen Sie die malerische Atmosphäre. Das Schloss Schenna ist ein Symbol für die reiche Vergangenheit dieser Region und eine der Top-Sehenswürdigkeiten, die man nicht verpassen sollte. 2. Tappeinerweg Der Tappein
Was macht denn dieses Thema hier im Blog? Ich sage Euch, wir tun was für die Ausbildung der zukünftigen Fahrdynamik-Kings und Drift-Queens... Ende Juni 2018 fand das jährliche Gesamtfahrzeugpraktikum der TU Dresden auf dem DEKRA-Testgelände in Klettwitz an Lausitzring statt. Wie man sieht wurden sieben hochkarätige Sportwagen und Sportlimousinen von Porsche zur Verfügung gestellt worden, um das Fahrverhalten am Grenzbereich auf der bewässerten Fahrdynamikfläche bewertbar und erfahrbar zu machen. Danke an das tolle Team von der Fakultät Verkehrswissenschaften und an die Porsche Instruktoren aus Weissach bei Stuttgart. Durch ihren vorbildlichen Einsatz konnte den Studierenden gezeigt werden, wie die Grundlagen der Fahrphysik in der Praxis erfahren werden können - ein ganz besonderes Erlebnis für alle Beteiligten! Die Ästhetik der Bilder spricht für sich - enjoy! Drift-Video Wir hoffen, auch 2019 wieder ein Gesamtfahrzeugpraktikum im Rahmen des
There’s a danger of being overcome of the new Porsche 911 GT3 RS. For many years the default choice for fans of hardcore road and trackday cars, successive generations of Weissach-Flacht’s most celebrated sportscar have defined the genre and dominated all vehicle dynamics tests. Much to the dismay of rival car makers, Porsche has not sat on its laurels: the evidence being the scant three years between the introduction of the first 991-generation GT3 RS – a car which moved the game on in every respect – and the arrival of this, the second 991-generation GT3 RS. Let's have a look on this lime green monster on some secluded french rural roads between Colmar an nowhere... For Tec(h)ies only: Flat 6, 3.996 ccm 520 HP @ 8.250 1/min 470 Nm @ 6.000 1/min 9.000 1/min max. rpm compression ratio 13.3 : 1 weigth unladen 1.430 kg (DIN) Average consumption of the test weekend: 12.6 l/100 km (98 ROZ) Further details see here . Test route around the Munster Valley
Kommentare
Kommentar veröffentlichen