Hi fellows, today is GTS-Thursday (1st of Mai) and I'll show you around in the Munster valley in eastern France. We did the Col de la Schlucht, Le Hohneck and the Col du Bonhomme. But best was the walk to the Lake de Forlet, an artificial mountain lake at 1000 metres.
After the dinner at Caveau Morakopf in Niedermorschwihr (thanks to Sylvain and Marcelle) the next day our 991 GTS climbed the road to Lac de Forlet. We used the front axle lift quite a lot. On the winding roads we prefered the rear wheel steering over the more than 400 hp of the new turbo charged Porsche flat6.
At the point where the small but paved forest road finished we continued by foot. The red 991 had to wait amusing the deers and rabbits in the forest. To reach the restaurant "Auberge de Forlet" an SUV would be ok - but no way later on. At 1302 m we finally reached Gazin du Faing one of the summits of the "Route de Crête"
--------------------
Le voilà, aujourdhui nous sommes en Alsace dans la vallée du Munster et je vous promets que c'étais un véritable aventure avec la 991 Gen. II en version GTS. La route du jour proposée c'est monter par Les Trois Épis en direction du Col de la Schlucht jusqu'au Le Hohneck et faire finalement le Col du Bonhomme.
Pout arriver au sommet du Gazin du Faing à 1302 m d'altitude il faut prendre la petite route en direction du Lac du Forlet. On a laissé la GTS à la fin du route départementale et on a pursuit le chemin non pavé à pied. Le lift du pont avant de la Porsche aide un peux d'ici et là mais ne tourne pas le coupé rouge en véhicule tout terrain.
Au point de vue gastronomique il faut recommender l'Auberge de Forlet au bord du lac et ensuite pour le dîner le restaurant "Caveau Morakopf" à Niedermorschwihr.
Kommentare
Kommentar veröffentlichen